Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie

zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.

Zamknij
Zasady pakowania    Aktualności    Monitoruj

Panel wyszukiwania

 Sprawdź kod pocztowy  Znajdź paczkomat  Znajdź punkt  Oddziały przewoźnika  Obsługiwane kraje

Panel Obsługi Klienta

 Formularz kontaktowy  Narzędzia i integracja  Oferta dla firm  Reklamacje  Kiedy otrzymam pobranie

Pomoc



Jak to działa? rozwiń

Przesyłka kurierska jest usługą, dzięki której możesz wysłać dokumenty lub paczki w dowolne miejsce w Polsce bez konieczności wychodzenia z domu.

 

Usługa dostepna on-line 24/7

Internetowy serwis bluepost.pl obsługuje zlecenia przesyłek kurierskich 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.

 

Wygodniej niż na Poczcie

Aby wysłać przesyłkę nie trzeba wychodzić z domu i szukać czynnego urzędu pocztowego! Złóż zlecenie on-line i czekaj na kuriera. Kurier tego samego lub następnego dnia (w zależności od godziny złożenia zlecenia) odbierze przesyłkę ze wskazanego w zleceniu adresu i dostarczy ja w ciągu kilkudziesięciu godzin pod wskazany w zleceniu adres. Czas oczekiwania na kuriera (odbiór lub doręczenie przesyłki) jest w dużej mierze zależny od strefy adresowej. Dla stref pozamiejskich zalecamy rejestrowanie zamówień dzień wcześniej lub w godzinach porannych.

 

Bez logowania

Serwis bluepost.pl obsługuje zlecenia przesyłek kurierskich bez konieczności logowania.

 

Bez deklaracji obrotów

Serwis bluepost.pl obsługuje zlecenia przesyłek kurierskich bez deklaracji obrotów, a zatem cena przesyłki jest stała i niezależna od ilości przesyłek.

 

Bez ukrytych opłat

Wszystkie ceny obliczane przy pomocy kalkulatorów dostępnych w serwisie są cenami ostatecznymi zawierającymi wszystkie opłaty i podatki (VAT, OPŁATA PALIWOWA, OPŁATA DROGOWA).

 

Prosty proces zamawiania

Krok 1. Zamów kuriera wypełniając formularz on-line, podając:

  • Wymiary paczki
  • Wagę paczki
  • Dane zleceniodawcy będące jednocześnie danymi do faktury
  • Dane nadawcy
  • Dane odbiorcy

W opcji możesz wybrać usługi dodatkowe

Wszystkie powyższe dane podajesz na jednym ekranie w jednym kroku. Po wypełnieniu formularza system automatycznie obliczy dla Ciebie cenę końcową usługi. W ramach jednego zamówienia możesz zarejestrować zlecenie więcej niż jednej przesyłki.

 

Krok 2. Zapłać on-line przelewem korzystając z usług baknowości elektornicznej lub kożystając z funkcjonalości Pre-paid dostęnej dla użytkowników posiadających zarejestrowane konto.

Dla Twojej wygody uruchomiliśmy usługę e-przelewu, dzięki której autoryzacja płatności wykonywana jest w ciągu kilku minut od chwili zatwierdzenia przelewu. Ponadto dla użytkowników posiadających zarejestrowane konto, dostępna jest rónież funkcjonalności PrePaid.

 

Krok 3. Wydrukuj list przewozowy.

Po autoryzacji płatności, pod wskazany przez użytkownika w sekcji "Zleceniodawca" adres e-mail zostanie przesłany list przewozowy. Dla użytkowników zalogowany list przewozowy dostępny jest również w Panelu Klienta. W przypadku usług świadczonych przez niektórych przewoźników list przewozowy zostanie doręczony nadawcy przez kuriera.

 

Krok 4. Czekaj na kuriera lub nadaj przesyłkę w paczkomacie lub nadaj przesyłkę w punkcie nadań

Kurier tego samego lub następnego dnia odbierze przesyłkę ze wskazanego w zleceniu adresu i dostarczy ją w ciągu kilkudziesięciu godzin pod wskazany w zleceniu adres.

W przypadku wybrania przewoźników obsługujących odbiory w paczkomatach lub punktach nadań, przesyłkę należy nadać w wybranym w formularzu zamówienia paczkomacie lub punkcie nadań. Kod umożliwiający nadanie przesyłki w paczkomacie znajduje się w treści listu przewozowego.


Jak wysłać przesyłkę? rozwiń

Proces zamawiania.

Krok 1. Zamów kuriera wypełniając formularz on-line (zakładka "Wyślij przesyłkę"), podając:

  • Wymiary paczki
  • Wagę paczki
  • Dane zleceniodawcy, będące jednocześnie danymi do faktury
  • Dane nadawcy
  • Dane odbiorcy
  • W opcji możesz wybrać usługi dodatkowe

Wszystkie powyższe dane podajesz na jednym ekranie w jednym kroku. Po wypełnieniu formularza system automatycznie obliczy dla Ciebie cenę końcową usługi. W ramach jednego zamówienia możesz zarejestrować zlecenie więcej niż jednej przesyłki.

 

Krok 2. Zapłać on-line przelewem korzystając z usług baknowości elektornicznej lub kożystając z funkcjonalości PrePaid dostęnej dla użytkowników posiadających zarejestrowane konto.

Dla Twojej wygody uruchomiliśmy usługę e-przelewu, dzięki której autoryzacja płatności wykonywana jest w ciągu kilku minut od chwili zatwierdzenia przelewu. Ponadto dla użytkowników posiadających zarejestrowane konto, dostępna jest rónież funkcjonalności PrePaid.

 

Krok 3. Wydrukuj list przewozowy.

Po autoryzacji płatności, pod wskazany przez użytkownika w sekcji "Zleceniodawca" adres e-mail zostanie przesłany list przewozowy. Dla użytkowników zalogowany list przewozowy dostępny jest również w Panelu Klienta. W przypadku usług świadczonych przez niektórych przewoźników list przewozowy zostanie doręczony nadawcy przez kuriera.


Krok 4. Czekaj na kuriera, nadaj przesyłkę w paczkomacie lub w punkcie nadań.

Kurier tego samego lub następnego dnia odbierze przesyłkę ze wskazanego w zleceniu adresu i dostarczy ją w ciągu kilkudziesięciu godzin pod wskazany w zleceniu adres.

W przypadku wybrania przewoźników obsługujących odbiory w paczkomatach lub punktach nadań, przesyłkę należy nadać w wybranym w formularzu zamówienia paczkomacie lub punkcie nadań. Kod umożliwiający nadanie przesyłki w paczkomacie znajduje się w treści listu przewozowego.

 

Szczegółowy proces obsługi serwisu bluepost.pl.

Dla Twojej wygody rejestracja zlecenia przesyłki, została maksymalnie uproszczona i przebiega w następujący sposób:

1. Rejestracja zlecenia - w zakładce "Wyślij przesyłkę" należy wprowadzić:

a) dane zleceniodawcy, które są jednocześnie danymi do faktury,

b) dane nadawcy,

c) dane odbiorcy,

d) wagę przesyłki,

e) wymiary przesyłki,

f) w opcji dostępne są do wyboru usługi dodatkowe.

Korzystając z opcji "dodaj przesyłkę" w ramach jednego zamówienia można zrealizować dodać do zamówienia więcej nić jedną przesyłkę. Dla każdej przesyłki, użytkownik może indywidualnie zdefiniować parametry adresowe oraz usługi dodatkowe.

 

2. Podsumowanie: po wprowadzeniu danych i naciśnięciu przycisku "zamów kuriera" przechodzimy do ekranu z podsumowaniem, gdzie znajdują się wszystkie informacje o zamówieniu. Zamówienie można poprawić po naciśnięciu przycisku "edytuj".

 

3. Płatność (tpay.com): po zaznaczeniu "Akceptuję regulamin, politykę prywatności, zasady pakowania ... " i naciśnięciu przycisku "Opłać zamówienie" przechodzimy do systemu transakcyjnego "tpay.com" gdzie należy wybrać bank, przez który zrealizujesz płatność kanałem elektronicznym.

 

4. Potwierdzenie: po autoryzacji płatności otrzymujsz e-mail z potwierdzeniem płatności oraz e-mail z fakturą i listem przewozowym. Po autoryzacji płatności zamówienie przesyłane jest do przewoźnika do realizacji. Jeśli jesteś użytkownikiem zalogowanym możesz w każdej chwili przeglądać listy przewozowe oraz faktury, które dostępne są w Panelu Klienta.


Import Allegro rozwiń

Import Allegro, to funkcjonalność, która umożliwia Państwu pobranie danych z zakończonych aukcji w serwisie Allegro. Po kliknięciu na przycisk "Zaloguj do Allegro" zostaną Państwo przekierowani do serwisu Allegro na stronę logowania gdzie należy wprowadzić login i hasło do Państwa konta w serwisie Allegro. Po wprowadzeniu poprawnego loginu i hasła zostaną Państwo przekierowaniu do naszego serwisu gdzie będzie można rozpocząć proces importu aukcji. Jeśli logujecie się Państwo pierwszy raz system Allegro zapyta czy powiązać konto z aplikacją WebAppAllegro. Jest to nazwa naszej aplikacji i aby import aukcji do naszego serwisu był możliwy należy potwierdzić powiązanie konta z aplikacją WebAppAllegro.


System API oraz import danych rozwiń

System API

Wykorzystaj Systen API do wdrożenia zauomatyzowanego procesu zamawiania usług z poziomu Twojej aplikacji. System API, który oddajemy do Twojej dyspozycji umożliwia zintegrowanie Twojej aplikacji  z platformą bluepost.pl. Wyślij wniosek o przyznanie Klucza API i zautomatyzuj proces zamawiania usług już dziś. Szczegółowa dokumentacja Systemu API jest dostępna dla zarejestrowanych użytkowników w zakładce "System API" w Panelu Klienta.

 

Import danych (hurtowe ładowanie danych)

Wykorzystaj funkcjonalność umożliwiającą import danych z pliku csv na Twoje konto w serwisie. Dzięki funkcjonalności hurtowego ładowania danych możesz w prosty i szybki sposób zaimportować duże ilości danych na Twoje konto w serwisie bluepost.pl. Szczegółowa dokumentacja dotycząca hurtowego ładowania danych jest dostępna dla zarejestrowanych użytkowników w zakładce "Import danych" w Panelu Klienta.


InPost Paczkomaty - nadanie i odbiór przesyłki rozwiń

Wybierając InPost Paczkomaty należy mieć na uwadze następujące kwestie:

  1. Nadanie i doręczenie przesyłki realizowane jest w oparciu o paczkomaty zlokalizowane na terenie Polski.
  2. Paczkomaty zlokalizowane są na stacjach benzynowych, przy hipermarketach i centrach handlowych oraz na całodobowych parkingach strzeżonych.
  3. Paczkomaty można wyszukać w zakładce Wyślij przesyłkę (po wybraniu InPost Paczkomaty należy kliknąć w ikonę lupy obok selektora z paczkomatami) lub w zakładce Obsługa Klienta w zakładce Znajdź paczkomat.
  4. Przesyłka musi zostać nadana w paczkomacie wybranym w formularzu zamówienia w części Nadawca.
  5. Przesyłka będzie doręczona do paczkomatu wybranego w formularzu zamówienia w części Odbiorca.
  6. Przesyłkę należy nadać w paczkomacie w ciągu 48 godzin od momentu opłacenia zamówienia.
  7. Przesyłka zostanie doręczona w ciągu 3 dni roboczych licząc od daty nadania przesyłki w paczkomacie.
  8. W przypadku nadawania przesyłek pobraniowych należy pamiętać, iż nie wszystkie paczkomaty obsługują przesyłki pobraniowe.
  9. Przed wysłaniem przesyłki należy zapoznać się z zasadami pakowania dla InPost Paczkomaty Sp. z o.o.

 

Proces składania zamówienia.

  1. Zarejestruj przesyłkę.
  2. Wydrukuj list przewozowy.
  3. Przyklej list przewozowy do przesyłki.
  4. Nadaj przesyłkę w paczkomacie wybranym podczas rejestracji przesyłki w części Nadawca (lokalizację paczkomatu można znaleść na mapie).
  5. Przesyłka zostanie dostarczona do paczkomatu wybranego podczas rejestracji przesyłki w części Odbiorca (lokalizację paczkomatu można znaleźć na mapie).

 

Proces obsługi paczkomatu podczas nadania i odbioru przesyłki.

Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie paczkomatu. Z uwagi na fakt, iż paczkomaty mają zróżnicowany interfejs mogą występować drobne różnice w procesie nadawania przesyłki. Proces nadania przesyłki powinien wyglądać następująco:

 

Nadanie przesyłki w paczkomacie:

  1. Dotknij ekranu dotykowego.
  2. Wybierz opcję "Nadaję paczkę".
  3. Zeskanuj kod paskowy z listu przewozowego.
  4. Podaj kod nadania w paczkomacie znajdujący się na liście przewozowym.
  5. Po wprowadzeniu kodu otworzy się skrytka, do której należy włożyć przesyłkę.

Po dostarczeniu przesyłki do paczkomatu odbiorczego na adres e-mail i/lub telefon komórkowy odbiorcy zostanie przesłana informacja (e-mail / SMS) o przesyłce gotowej do odbioru. Wiadomość będzie zawierać kod odbioru w paczkomacie oraz adres paczkomatu.

 

Odbiór przesyłki w paczkomacie:

  1. Dotknij ekranu dotykowego.
  2. Wybierz opcję "Odbierz paczkę".
  3. Wprowadź numer telefonu komórkowego, na który przesłany został SMS z kodem odbioru.
  4. Wprowadź kod odbioru w paczkomacie.

Autoryzacja płatności rozwiń

W ramach serwisu bluepost.pl, płatności za usługi realizowane są poprzez pośrednika obsługującego płatności elektroniczne serwis tpay.com.

 

System tpay.com autoryzuje jedynie poprawnie zlecone płatności. Poprawnie zleceone płatności charakteryzują się:

- poprawnie wprowadzonym w tytule płatności, unikatowym kodem transakcji (ID transakcji) generowanym przez system transfeuj.pl (przykład kodu: TR-RX5-A1C2D),

- poprawnie wprowadzoną kwotą transakcji, kwota transakcji nie może być mniejsza, większa lub zaokrąglona,

- kod transakcji (ID transakcji) nie moż ebyć ponownie wykorzystany, kod transakcji (ID transakcji) jest unikatowym kodem przypisanym dla każdej transakcji i nie można wykorzystywać tego kodu ponownie dla innej transakcji.

 

W przypadku błędnie zleconej transakcji w celu przyspieszenia procesu skorygowania błędu lub autoryzacji transakcji prosimy o bezpośredni kontakt z pośrednikiem obsługującym płatności elektroniczne tpay.com.

 

Godziny księgowania płatności dla wszystkich kanałów obsługiwanych przez tpay.com znajdują się po adresem: http://tpay.com/metody-platnosci.html

 

Jeśli występują jakiekolwiek opóźnienia w autoryzacji płatności w celu przyspieszenia procesu autoryzacji płatności prosimy o bezpośredni kontakt z pośrednikiem obsługującym płatności elektroniczne tpay.com.


Brak kodu pocztowego rozwiń

Baza kodów pocztowych, którą wykorzystuje serwis jest aktualizowana w oparciu o dane z Poczty Polskiej. Jeżeli serwis nie akceptuje wprowadzonego do formularza kodu pocztowego, prosimy o sprawdzenie poprawności kodu pocztowego w panelu Obsługi Klienta w sekcji Sprawdź Kod Pocztowy.


Brak możliwości doręczenia przesyłki rozwiń

W razie nieobecności odbiorcy w miejscu wskazanym na liście przewozowym kurier pozostawia awizo i podejmuje kolejną próbę doręczenia, w razie ponownej nieobecności odbiorcy kurier pozostawia kolejne awizo, a odbiorca może przesyłkę odebrać osobiście w siedzibie oddziału przewoźnika. Jeżeli przesyłka nie zostanie odebrana przez odbiorcę w odpowiednim terminie wskazanym w regulaminie przewoźnika przesyłka jest zwracana do nadawcy na koszt Zleceniodawcy.

 

Jeżeli przesyłka nie może być dostarczona do odbiorcy z przyczyn niezależnych od przewoźnika, przewoźnik zawiadomi o tym nadawcę z równoczesnym zapytaniem o dalsze dyspozycje. W przypadku braku wydania dyspozycji co do przesyłki przez nadawcę w czasie 24 godzin od powiadomienia, przewoźnik zwraca przesyłkę do nadawcy na koszt zleceniodawcy.

 

W przypadku udokumentowanej odmowy przyjęcia przesyłki przez odbiorcę przesyłka jest zwracana do zleceniodawcy na jego koszt. Opłaty za zwrot przesyłki są naliczane zgodnie z aktualnym cennikiem.

 

W przypadku przesyłki, której doręczenie jest niemożliwe ze względu na fałszywe lub błędne dane podane w formularzu zamówienia przez zleceniodawcę przesyłka jest zwracana do zleceniodawcy na jego koszt. Opłaty za zwrot przesyłki są naliczane zgodnie z aktualnym cennikiem.


Faktury / listy przewozowe rozwiń

List przewozowy i faktura przesyłane są po opłaceniu oraz autoryzacji płatności na adres e-mail, który użytkownik wskazał w sekcji "Zleceniodawca". Dodatkowo użytkownicy zalogowani znajdą listy przewozowe i faktury w ponizszych zakładkach:

Panel Klienta -> Zamówienia

Panel Klienta -> Faktury

Panel Klienta -> Listy przewozowe.

 

Fakturę i list przewozowy należy otwierać korzystając z programu umożliwiającego przeglądanie plików zapisanych w formacje pdf., np.: Acrobat Reader.

 

Poniżej załączamy adres, pod którym można znaleźć program Acrobat Reader do pobrania:

 

http://get.adobe.com/reader/


Filtry antySPAMowe rozwiń

Filtry antyspamowe różnych dostawców poczty e-mail, mogą kwalifikować wiadomości wysyłane przez nasz serwis jako SPAM.

 

Jeśli użytkownik serwisu nie posiada konta w serwisie, jedyną formą dostarczenia listu przewozowego oraz faktury jest wiadomość e-mail (potwierdzenie zamówienia) wysyłana po autoryzacji płatności. Wiadomość z potwierdzeniem zamówienia wysyłana jest na adres e-mail podany w formularzu w sekcji "Zleceniodawca". Jeżeli w ciągu kilku minut od opłacenia zamówienia nie otrzymają Państwo wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM.

 

W przypadku gdy przesyłacie Państwo zapytanie poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio na adres e-mail kontakt@bluepost.pl, odpowiedź na Państwa zapytanie będzie przesyłana na podany w formularzu adres e-mail lub jako odpowiedź na e-mail z którego korzystaliście Państwo wysyłając wiadomość bezpośrednio na kontakt@bluepost.pl. Jeśli nie otrzymacie Państwo odpowiedzi na zapytanie w rozsądnym terminie, prosimy o sprawdzenie czy nasza odpowiedź nie trafiła do skrzynki SPAM.

 

W procesie rejestracji konta, wiadomość z linkiem aktywacyjnym wysyłana jest na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym. Jeżeli chwilę po rejestracji konta nie otrzymali Państwo wiadomości z linkiem aktywacyjnym prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM.

 

Aby wiadomości wysyłane przez nasz serwis nie były traktowane jako SPAM, prosimy o odpowiednie ustawienie filtrów antySPAMowych.

 

Powyższe uwagi dotyczą w szczególności użytkowników GMAIL.


Godziny odbioru / doręczania przesyłek rozwiń

Przesyłki odbierane są od nadawcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Przewidywany termin odbioru uzależniony jest od godziny autoryzacji płatności, strefy nadania oraz przewoźnika.

 

Przesyłki krajowe doręczane są do odbiorców z przewidywanym terminem dostawy następnego dnia roboczego od dnia nadania w godzinach od 8.00 do 17.00.

 

Przesyłki międzynarodowe doręczane są do odbiorców w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Przewidywany termin doręczenia przesyłki do odbiorcy waha się od dwóch do siedmiu dni roboczych w zależności od kraju doręczenia, jednakże nie jest to termin gwarantowany.


List przewozowy rozwiń

Dokument transportowy (czy też list przewozowy lub etykieta) to dokument, który zawiera niezbędne informacje do realizacji doręczenia przesyłki. Dokument transportowy jest dokumentem towarzyszącym każdej przesyłce na jej trasie. Na dokumencie transportowym znajdują się informacje o Nadawcy, Odbiorcy, parametrach przesyłki oraz usługach dodatkowych.

 

Dokument transportowy generowany jest automatycznie przez serwis. W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany automatycznie przez serwis, a dostarczany przez kuriera. Użytkownik otrzymuje komplet dokumentów po opłaceniu zamówienia na wskazany adres e-mail lub jest on dostępny dla użytkowników zalogowanych w Panelu Klienta.

 

Dokument transportowy należy wydrukować i bezwzględnie przykleić na przesyłkę. Jeśli wymagany jest wydruk więcej niż jednego dokumentu, drugi egzemplarz podpisany przez kuriera pozostawić jako potwierdzenie nadania przesyłki. Ilość egzemplarzy dokumentów transportowych jest zróżnicowana i zależy od wymagań przewoźnika (serwis generuje wymaganą przez przewoźnika ilość egzemplarzy).

 

Pod żadnym pozorem nie należy wydawać kurierowi przesyłki w oparciu o dokument transportowy wypisany ręcznie przez kuriera ponieważ w zależności od wybranego przewoźnika może zostać naliczona dodatkowa opłata za wydanie dokumentu ręcznego, przesyłka może nie zostać doręczona do Odbiorcy oraz może zostać naliczona opłata za zwrot do Nadawcy, przelew pobraniowy może nie zostać zrealizowany w terminie.


MultiOrder i MultiPack rozwiń

Funkcja MultiOrder

Dzięki tej funkcji mogą Państwo wysłać więcje niż jedną przesyłkę w ramach jedego zamówienia. Zalety funkcji:

  • możliwość definiowania dowolnego nadawcy i odbiorcy dla wielu przesyłek w ramach jednego zamówienia,
  • jedna faktura za zamówienie zawierające więcej niż jedną przesyłkę,
  • jednorazowa płatność za zamówienie zawierające więcej niż jedną przesyłkę.

 

Jak to działa?

Jeśli zamierzają Państwo wysłać  więcej niż jedną przesyłkę w ramach jednego zamówienia należy po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych pierwszej przesyłki na stronie "Wyślij przesyłkę" kliknąć na przycisk "Dodaj przesyłkę". Po kliknięciu przycisku "Dodaj przesyłkę" pojawi się nowy formularz dla drugiej przesyłki. Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych dla drugiej przesyłki, należy ponownie kliknąć przycisk  "Dodaj przesyłkę". Po kliknięciu "Dodaj przesyłkę" pojawi się nowy formularz dla trzeciej przesyłki.

Dla każdej przesyłki, można indywidualnie zdefiniować parametry adresowe Nadawcy i Odbiorcy oraz usługi dodatkowe.

Parametrami poszczególnych przesyłek można zarządzać, klikając przycisk "Edytuj".

Dla użytkowników niezalogowanych dane w sekcji "Zleceniodawca" są wspólne dla wszystkich przesyłek (przepisują się do wszystkich przesyłek). Zmiana jakiegokolwiek pola w sekcji "Zleceniodawca" powoduje zmianę danego pola dla wszystkich zdefiniowanych przesyłek.

Dla użytkowników zalogowanych sekcja "Zleceniodawcy" jest zablokowana, a dane "Zleceniodawcy" dla każdej przesyłki są automatycznie wypełniane danymi zdefiniowanymi w Panelu Klienta. Ponadto dla użytkowników zalogowanych dostępna jest funkcja "multipack", która pozwala wysłać do tego samego Odbiorcy więcej niż jedno opakowanie.

W celu przyspieszenia wprowadzania zamówienia, użytkownik zalogowany może skorzystać z funkcji "zapisz adres" oraz wywoływać zapisane adresy z "książki adresowej".

 

Funkcja MultiPack

Dzięki tej funkcji mogą Państwo wysłać więcej opakowań nadawanych od tego samego Nadawcy do tego samego Odbiorcy. Zalety funkcji:

  • możliwość niezależnego definiowania parametrów każdego opakowania,
  • jeden numer przesyłki dla wszystkich opakowań,
  • możliwość definiowania usług dodatkowych jednorazowo dla wszystkich opakowań (np.: jednorazowa dopłata do pobrania i ubezpieczenia).


Jak to działa?

Jeśli zamierzają wysłać Państwo więcej niż jedno opakowanie do tego samego Odbiorcy w ramach jednego zamówienia należy w Panelu Klienta włączyć funkcję MultiPack (MultiPack aktywny). Po aktywacji funkcji na stronie "Wyślij przesyłkę" w sekcji "Parametry przesyłki" pojawi się "selektor", w ramach którego mogą Państwo wybrać ilość opakowań. Po wybraniu ilości opakowań na ekranie pojawią się parametry dla każdego z opakowań, które można dowolnie definiować. Maksymalnie można wysłać 10 opakowań w ramach jednej przesyłki.

Dla użytkowników niezalogowanych, funkcja MultiPack jest niedostępna.


Pobranie rozwiń

W przypadku przesyłek pobraniowych obsługiwanych przez Geis i Geis Palety środki są przelewane bezpośrednio z konta przewoźnika lub konta operatora serwisu na konto nadawcy. W celu przyspieszenia realizacji przelewu operator serwisu sporadycznie pośredniczy w tej operacji.

 

W przypadku przesyłek pobraniowych obsługiwanych przez FedEx, UPS, InPost Paczkomaty, InPost Kurier i DHL środki są przelewane z konta operatora serwisu na konto Nadawcy.

 

Kwota pobrania przelewana jest na wskazane konto w terminie od 1 do 14 dni roboczych od daty dostarczenia przesyłki w zależności od wybranego rodzaju usługi.

 

Czas realizacji przelewów:
Pobranie standard: od 7 do 14 dni roboczych od daty doręczenia przesyłki.
Pobranie express: od 3 do 4 dni roboczych od daty doręczenia przesyłki.
Pobranie superexpress: od 1 do 2 dni roboczy od daty doręczenia przesyłki.


Przesyłki międzynarodowe rozwiń

Szczegółowe informacje dotyczące obsługiwanych krajów, do których można wysłać przesyłkę międzynarodową wraz z formatem i przykładem kodu pocztowego oraz przewidywanym czasem transportu znajdziecie Państwo w zakładce Obsługiwane Kraje.


Status przesyłki rozwiń

Status przesyłki można monitorować w zakładce Monitoruj podając numer przesyłki wskazany na liście przewozowym.

 

Po wprowadzeniu numeru przesyłki, system przekieruje Państwa do modułu monitorowania, który obsługiwany jest przez przewoźnika.


Strefa miejska i pozamiejska rozwiń

Strefa miejska (strefa 1) i pozamiejska (strefy 2-7) /rozszerzona identyfikowana jest w oparciu o kod pocztowy. Każdy kod pocztowy przyporządkowany jest do strefy miejskiej lub strefy pozamiejskiej / rozszerzonej.

 

Strefę przypisaną do kodu pocztowego można sprawdzić w panelu Obsługi Klienta w sekcji Sprawdź kod pocztowy.


Usługi dodatkowe rozwiń

Pobranie to płatność dokonywana przez odbiorcę przy odbiorze towaru od kuriera. Kwota wpłaty dokonanej przez odbiorcę zostanie przelana na wskazane konto Nadawcy w terminie do 14 dni roboczych licząc od daty doręczenia przesyłki. Maksymalna wartość pobrania wynosi 10 tyś. zł. Środki przelewane są bezpośrednio przez przewoźnika lub operatora serwisu.

 

Ubezpieczenie to usługa polegająca na ubezpieczeniu zawartości przesyłki. Maksymalna wartość ubezpieczenia wynosi 10 tyś. zł.

 

Zwrot dokumentów to usługa polegająca na zwrocie do Nadawcy wysłanych do Odbiorcy dokumentów, po ich podpisaniu przez Odbiorcę. Przykład: Nadawca wysyła do Odbiorcy umowę w dwóch egzemplarzach. Uzgodnił wcześniej z Odbiorcą, iż ten podpisze jeden egzemplarz umowy i odeśle go zwrotnie do Nadawcy. Kurier odbiera od Nadawcy list, którego zawartością są dwa egzemplarze umowy, doręcza go do Odbiorcy. Odbiorca podpisuje jeden egzemplarz w obecności kuriera i przekazuje go kurierowi. Kurier doręcza podpisany przez Odbiorcę egzemplarz umowy do Nadawcy.

 

Telefoniczna awizacja odbioru przesyłki to usługa polegająca na telefonicznym poinformowaniu nadawcy o zamiarze odbioru przesyłki przez kuriera.


Telefoniczna awizacja dostawy przesyłki to usługa polegająca na telefonicznym poinformowaniu odbiorcy o zamiarze doręczenia przesyłki przez kuriera.


Powiadomienie nadawcy o dostarczeniu - SMS to usługa polegająca na poinformowaniu nadawcy poprzez SMS o doręczeniu przesyłki przez kuriera do odbiorcy.


Powiadomienie nadawcy o dostarczeniu - e-mail to usługa polegająca na poinformowaniu nadawcy poprzez e-mail o doręczeniu przesyłki przez kuriera do odbiorcy.


Warunki odbioru / nadania / doręczenia przesyłek rozwiń

Warunki odbioru przesyłki od nadawcy w przypadku usług świadczonych przez FedEx, UPS, InPost Kurier, DHL, Patron i DPD

1. W przypadku gdy autoryzacja płatności za zamówioną usługę zostanie dokonana do godziny 12.00 w dni robocze operator serwisu dołoży wszelkich starań aby przesyłka została odebrana w dniu złożenia zlecenia. W przypadku gdy autoryzacja płatności za zamówioną usługę zostanie dokonana między godziną 12.00 a godziną 14.00 w dni robocze, operator serwisu dołoży wszelkich starań aby przesyłka została odebrana w dniu złożenia zlecenia lub pierwszym dniu roboczym następujacym po dniu złożenia zlecenia. W przypadku przesyłek paletowych operator serwisu dołoży wszelkich starań aby przesyłka została odebrana w pierwszym dniu roboczym następujacym po dniu złożenia zlecenia.

2. W przypadku gdy autoryzacja płatności za zamówioną usługę zostanie dokonana w dni ustawowo wolne od pracy, operator serwisu dołoży wszelkich starań aby przesyłka została odebrana w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu autoryzacji płatności.

3. Powyższe terminy odbioru mogą przesunąć się o kolejny dzień roboczy dla stref pozamiejskich.

4. Dla stref pozamiejskich, zalecamy rejestrowanie zamówień dzień wcześniej lub we wczesnych godzinach porannych.

5. Przesyłki są odbierane od nadawcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00.

 

Warunki odbioru przesyłki od nadawcy w przypadku usług świadczonych przez GLS

1. W przypadku gdy autoryzacja płatności za zamówioną usługę zostanie dokonana do godziny 22.00, operator serwisu dołoży wszelkich starań aby przesyłka została odebrana w następnym dniu roboczym po dniu autoryzacji płatności.

2. Przesyłki są odbierane od nadawcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00.

 

Warunki nadania przesyłki w paczkomacie w przypadku usług świadczonych przez InPost Paczkomaty

1. Przesyłki nadawane w paczkomacie muszą zostać umieszczone w paczkomacie nadawczym w ciągu 48 godzin od momentu otrzymania przez zleceniodawcę listu przewozowego.

 

Warunki nadania przesyłki w przypadku usług świadczonych przez operatora Paczka w Ruchu

1. Przesyłki nadawane w punktach Paczka w Ruchu muszą zostać dostarczone do punktu nadania w ciągu 14 dni od momentu otrzymania przez zleceniodawcę listu przewozowego.

 

Warunki doręczenia przesyłki

1. Przewidywanym terminem doręczenia przesyłki do odbiorcy w obrocie krajowym w przypadku FedEx, UPS, InPost Kurier, DHL, Patron, DPD jest następny dzień roboczy od daty odbioru przesyłki, jednakże nie jest to termin gwarantowany.

2. Przewidywany termin doręczenia przesyłki do odbiorcy w obrocie międzynarodowym w przypadku GLS, DPD, waha się od dwóch do siedmiu dni roboczych w zależności od kraju doręczenia, jednakże nie jest to termin gwarantowany.

3. Przesyłki w przypadku FedEx, UPS, DHL, Patron, InPost Kurier, GLS, DPD doręczane są do odbiorcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00.

4. Przewidywanym terminem doręczenia przesyłki krajowej do paczkomatu odbiorczego w przypadku InPost Paczkomaty lub do punktu odbioru w przypadku Paczki w Ruchu jest drugi dzień roboczy od daty nadania przesyłki, jednakże nie jest to termin gwarantowany.

5. Jeżeli przesyłka nie może być dostarczona do odbiorcy z przyczyn niezależnych od przewoźnika, przewoźnik lub Obsługa Klienta serwisu zawiadomi o tym nadawcę z równoczesnym zapytaniem o dalsze dyspozycje. W przypadku braku wydania dyspozycji co do przesyłki przez nadawcę w czasie 24 godzin od powiadomienia, przewoźnik zwraca przesyłkę do nadawcy na koszt zleceniodawcy.

6. W razie nieobecności odbiorcy w miejscu wskazanym na liście przewozowym kurier pozostawia awizo i podejmuje kolejną próbę doręczenia, w razie ponownej nieobecności odbiorcy kurier pozostawia kolejne awizo, a odbiorca może przesyłkę odebrać osobiście w siedzibie oddziału przewoźnika. Jeżeli przesyłka nie zostanie odebrana przez odbiorcę w odpowiednim terminie, wskazanym w regulaminie przewoźnika, przesyłka jest zwracana do nadawcy na koszt zleceniodawcy.

7. W przypadku udokumentowanej odmowy przyjęcia przesyłki przez odbiorcę przesyłka jest zwracana do nadawcy na koszt zleceniodawcy.

8. W przypadku przesyłki, której doręczenie jest niemożliwe ze względu na fałszywe lub błędne dane podane w formularzu zamówienia przez zleceniodawcę przesyłka jest zwracana do nadawcy na koszt zleceniodawcy.

9. W przypadku krajowej przesyłki obsługiwanej przez InPost Paczkomaty, która została dostarczona do paczkomatu odbiorczego odbiorca ma 48 godzin na odbiór przesyłki. W przypadku nieodebrania przesyłki przez odbiorcę w wyżej wskazanym terminie przesyłka uważana jest za nieodebraną i zostaje przekazana do placówki InPost Paczkomaty w miejscowości, w której znajduje się paczkomat odbiorczy w celu jej wydania odbiorcy. Odbiór przesyłki przez odbiorcę z placówki InPost Paczkomaty jest możliwy w godzinach pracy placówki w terminie określonym w zawiadomieniu wysłanym przez InPost Paczkomaty do odbiorcy o możliwości odbioru przesyłki w placówce InPost Paczkomaty. W przypadku braku odbioru przesyłki w wyżej wskazanym terminie przesyłka jest zwracana do nadawcy.

10. W przypadku krajowej przesyłki obsługiwanej przez operatora Paczka w Ruchu, która została dostarczona do punktu odbiorczego odbiorca ma 5 dni roboczych na odbiór przesyłki. W przypadku nieodebrania przesyłki przez odbiorcę w wyżej wskazanym terminie przesyłka uważana jest za nieodebraną i zostaje przekazana do punktu w którym została nadana w celu jej wydania nadawcy. Zwrot przesyłki następuje również w przypadku odmowy przyjęcia przesyłki przez odbiorcę lub podania błędnego kodu odbioru. Nadawca zostanie powiadomiony o zwrocie przesyłki za pośrednictwem zawiadomienia SMS wysłanego nanumer telefonu komórkowego nadawcy podany przy składaniu zlecenia.

11. Opłaty za zwrot przesyłki są naliczane zgodnie z aktualnym cennikiem dostępnym na stronach serwisu.


Zleceniodawca / dane do faktury rozwiń

"Zleceniodawca" to osoba prywatna lub firma składająca zamówienie. "Zleceniodawca" może być jednocześnie "Nadawcą" lub "Odbiorcą" w zależności od strony zlecającej zamówienie.

 

Dane "Zleceniodawcy" można kopiować do sekcji "Nadawca" lub "Odbiorca" korzystając z listy rozwijalnej znajdującej się pod nagłówkiem danej sekcji.

 

W oparciu o dane "Zleceniodawcy" zostanie wystawiona faktura, która zostanie przesłana na adres użytkownika po autoryzacji płatności. W przypadku gdy użytkownik jest zalogowany faktura znajduje się rownież w Panelu Klienta.

 

W szczególnym przypadku dane zleceniodawcy mogą różnić się od danych "Nadawcy" lub "Odbiorcy", na przykład jeśli adres zleceniodawcy jest inny od adresu nadania lub odbioru:

- zleceniodawca zleca przesyłkę w imieniu osoby trzeciej

- zleceniodawca znajduje się aktualnie pod innym adresem, np.: nadaje przesyłkę z siedziby innej firmy.

- osoba prywatna chce nadać przesyłkę podczas godzin pracy, wówczas w sekcji "Zleceniodawca" może wprowadzić adres zamieszkania, a w sekcji "Nadawca" podaje adres miejsca pracy.

 

Kurier zawsze odbiera przesyłkę z adresu podanego w sekcji "Nadawca", a dostarcza przesyłkę pod adres podany w sekcji "Odbiorca".

 

Dane w sekcji "Zleceniodawca" są wspólne dla wszystkich przesyłek. Zmiana jakiegokolwiek pola w sekcji "Zleceniodawca" powoduję zmianę danego pola dla wszystkich zdefinowanych przesyłek.

 

Dla użytkowników zalogowanych sekcja "Zleceniodawcy" została zablokowana, a dane "Zleceniodawcy" są przepisywane z Panelu Klienta.

Komunikat
Komunikat